fbpx

Online marketing vs. offline marketing

A marketinget két főcsoportra osztjuk: Online marketing és offline marketing.

Offline marketing: Minden olyan tevékenység, ami a világhálón kívül, a mindennapi életben használt eszközökkel, vevőszerzés céljából létrejött tevékenység. Eszközei: plakát, poszter, szórólap, névjegykártya, molinó. Működő eszközök, viszont manapság már számos alkalommal tapasztalhatjuk, hogy a hagyományos hirdetési formák kevésbé hatékonynak bizonyulnak az online hirdetési formákkal szemben. A 21. századi rohanó világunkban egyre inkább háttérbe szorulnak az offline eszközök, így a fő szerepet az online marketing kapja. Nem is kétséges ez, hiszen Magyarországon közel 6 millió regisztrált tagja van a Facebooknak, a Google-ben pedig másodpercenként 40.000 keresés jön létre a világon.

Súlyos számok ezek, igaz?! Az online marketing hatékonyan növeli a cégek bevételét és segít a kis és középvállalatoknak piacot építeni. Különböző eszközök kombinációjaként ösztönzi cselekvésre jelenlegi és potenciális vásárlóinkat. Online marketingnek nevezünk minden olyan tevékenységet, amit a világhálón folytatunk márkaépítés, érdeklődő és vevőszerzés céljából. Eszközei: Facebook és Google kampány menedzsment, keresőoptimalizálás, közösségi marketing (pl: Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter), teljesítményelemzés.
Online marketing vs offline marketing

A 21. században a főszerepet az online marketing kapja.