fbpx

A Facebook hirdetések 2. rész

A Facebook hirdetések 1. részében betekintést nyerhettél, a hirdetések felépítésébe és a Facebook marketing lehetőségeibe. Most nézzük meg, a kampány feladás folyamatát és milyen kampány beállításokkal operálhatunk.

A kampány feladás első lépcsője, hogy kiválasztjuk, mi a célunk kampányunkkal és elnevezzük. Ezt követően meghatározzuk a célcsoportot lista vagy célzás alapján és a megjelenést lokáció alapján. Hol jelenjen meg? (Ország, megye, város)

A Facebook hirdetések büdzséjét is ekkor kell meghatároznunk, melynek a napi minimum összege 250 Ft. Ez után válasszuk ki, hol szeretnénk elhelyezni hirdetéseinket. Milyen eszközökön és milyen elrendezésben. Pl.:

  • Mobilon vagy számítógépen
  • Facebookon vagy Instagrammon
  • Hírfolyamban vagy messengeren

A Facebook hirdetések optimalizációja történhet, hivatkozáskattintásra vagy megjelenésekre. Ez azt jelenti, hogy mi alapján optimalizálja a Facebook hirdetéseinket. Ha hivatkozáskattintást állítunk be, akkor azokat a hirdetéseket jeleníti meg a célcsoport számára, amik nagy valószínűséggel, több kattintást hoznak!

Az előző részben már szó esett róla, hogy a Facebook PPC alapú hirdetési rendszer, tehát kattintásonként fizetünk hirdetéseinkért. Beállíthatjuk, hogy a Facebook automatikusan állítson be licitösszeget 1 kattintásra vagy mi magunk, manuálisan is meghatározhatjuk azt.

Konfigurálhatjuk hirdetéseink díjfelszámítását kattintásonként, megjelenésenként, elérésenkét. Ezt kampányhoz igazítva kell beállítani.

A Facebook hirdetések létrehozása:

Először kiválasztjuk, melyik Facebook oldal nevében hirdessünk.

Meghatározzuk, a landing page (érkező oldal) url címjét, ahova kattintás után érkezni fog a felhasználó. Célszerű releváns oldalt a releváns hirdetésekhez párosítani..bármennyire is egyértelműnek hangzik, gyakran követik el ezt a hibát a hirdetők! J

Kiválasztjuk a hirdetéshez szükséges kreatívo(ka)t, begépeljük a hirdetés szövegezését és kiválasztjuk a számunkra megfelelő CTA gombot.

A CTA gomb (Call To Action), egy ukáz/utasítás, hogy milyen „akciót” hajtson végre a felhasználó. Pl.:

  • Kapcsolatfelvétel
  • További információk
  • Letöltés
  • Üzenetküldés
  • Regisztráció

A CTA gombokat javasoljuk használni a Facebook hirdetésekben! Mindig adjunk ukázt, hogy mi a teendő, hogy az érdeklődőt végig tudjuk vezetni a vásárlási folyamaton és vásárlóvá alakítsuk!