fbpx

A Facebook hirdetések

A Facebook hirdetések manapság rendkívül elterjedtek, hatékonyságuk miatt. Azonban nem árt tisztában lenni a Facebook marketing működésével!

A hirdetés legegyszerűbb módja, ami által bárki, szakértelem nélkül tud hirdetni az a : „Bejegyzés kiemelése”. Ugye találkoztatok már vele esetleg használjátok is?:) A Facebook oldalunkra kitett posztunkat tudjuk hirdetni. Különösebb szakértelmet nem igényel, ugyanakkor bejegyzéseink eljutnak olyan emberekhez is, akik nem kedvelték még Facebook oldalunkat!

Mára már, a Facebook hirdetések skálája különösen széles. Lehetőségünk van külön felületen, részletesebb kampány-tervezésre, kivitelezésre, menedzsmentre valamint elemzésre. Aki kicsit is tudatosan tervezi marketingjét, az tudja, hogy a mérés létfontosságú a marketingben és az optimalizálás folyamatában.

 

A Facebook hirdetések lehetőséget adnak:

  • Márkánk ismertségének növelésére
  • Érdeklődő és vevőkörünk gyarapítására
  • Adatbázis építésre
  • Webhelyünk forgalmának növelésére
  • Mobil applikáció promózására
  • Facebook bejegyzéseink hirdetésére

Hogyan néznek ki a Facebook hirdetések?

Miből áll?:

  • Egy kreatívból (kép/mozgókép vagy videó),
  • egy címsorból,
  • egy szövegből,
  • egy leírásból
  • CTA Gombból (opcionális, ajánlott!)

 

A Facebook célzás:

Törekedjünk arra, hogy Facebook hirdetéseink csak a releváns emberek számára jelenjen meg. Ezt pedig úgy érjük el, hogy meghatározzuk a célközönségünket. A Facebookon részletesen és pontosan meghatározhatjuk célközönségünket pl.:

  • Érdeklődési kör szerint
  • Kapcsolat állapota szerint (egyedülálló, kapcsolatban, házas, özvegy, elvált)
  • Demográfia szerint (nem, kor, lokáció)
  • Tanulmányok vagy beosztás szerint

A Facebook hirdetési rendszerében lehetőségünk van a célközönség pontos meghatározása mellett listák létrehozására. Létrehozhatunk különböző listákat, azokból a felhasználókból pl.:

  • Akik jártak a weboldalunkon
  • Akik kapcsolatba kerültek a Facebook oldalunkon
  • Akik vásároltak tőlünk

Ezáltal elérhetjük újra azokat az embereket akik velünk bármilyen szinten is kapcsolatba kerültek. Ez a remarketing.

A Facebook hirdetések a PPC (Pay Per Click) kategóriába tartoznak. Ez azt jelenti, hogy hirdetéseink után a díj felszámítás kattintás után történik. Tehát megjelenik a hirdetésünk a célközönségünk számára és csak akkor kell fizetnünk a hirdetésért, ha rákattint a felhasználó!

 

Tovább a Facebook hirdetések 2. részéhez!