A Facebook hirdetések manapság rendkívül elterjedtek, hatékonyságuk miatt. Azonban nem árt tisztában lenni a Facebook marketing működésével!
A hirdetés legegyszerűbb módja, ami által bárki, szakértelem nélkül tud hirdetni az a : „Bejegyzés kiemelése”. Ugye találkoztatok már vele esetleg használjátok is?:) A Facebook oldalunkra kitett posztunkat tudjuk hirdetni. Különösebb szakértelmet nem igényel, ugyanakkor bejegyzéseink eljutnak olyan emberekhez is, akik nem kedvelték még Facebook oldalunkat!
Mára már, a Facebook hirdetések skálája különösen széles. Lehetőségünk van külön felületen, részletesebb kampány-tervezésre, kivitelezésre, menedzsmentre valamint elemzésre. Aki kicsit is tudatosan tervezi marketingjét, az tudja, hogy a mérés létfontosságú a marketingben és az optimalizálás folyamatában.
A Facebook hirdetések lehetőséget adnak:
- Márkánk ismertségének növelésére
- Érdeklődő és vevőkörünk gyarapítására
- Adatbázis építésre
- Webhelyünk forgalmának növelésére
- Mobil applikáció promózására
- Facebook bejegyzéseink hirdetésére
Hogyan néznek ki a Facebook hirdetések?
Miből áll?:
- Egy kreatívból (kép/mozgókép vagy videó),
- egy címsorból,
- egy szövegből,
- egy leírásból
- CTA Gombból (opcionális, ajánlott!)
A Facebook célzás:
Törekedjünk arra, hogy Facebook hirdetéseink csak a releváns emberek számára jelenjen meg. Ezt pedig úgy érjük el, hogy meghatározzuk a célközönségünket. A Facebookon részletesen és pontosan meghatározhatjuk célközönségünket pl.:
- Érdeklődési kör szerint
- Kapcsolat állapota szerint (egyedülálló, kapcsolatban, házas, özvegy, elvált)
- Demográfia szerint (nem, kor, lokáció)
- Tanulmányok vagy beosztás szerint
A Facebook hirdetési rendszerében lehetőségünk van a célközönség pontos meghatározása mellett listák létrehozására. Létrehozhatunk különböző listákat, azokból a felhasználókból pl.:
- Akik jártak a weboldalunkon
- Akik kapcsolatba kerültek a Facebook oldalunkon
- Akik vásároltak tőlünk
Ezáltal elérhetjük újra azokat az embereket akik velünk bármilyen szinten is kapcsolatba kerültek. Ez a remarketing.
A Facebook hirdetések a PPC (Pay Per Click) kategóriába tartoznak. Ez azt jelenti, hogy hirdetéseink után a díj felszámítás kattintás után történik. Tehát megjelenik a hirdetésünk a célközönségünk számára és csak akkor kell fizetnünk a hirdetésért, ha rákattint a felhasználó!
Tovább a Facebook hirdetések 2. részéhez!