fbpx

A jó szövegíró

Egy jó szövegíró mindig szem előtt tartja a legfontosabb elveket, vagyis hogy: kinek ír, miről és miért. A szövegírás elengedhetetlen része, hogy releváns értéket és információt közvetítsen az olvasó számára. Ha ezeket szem előtt tartva, jól felépített struktúrával hozod létre a szöveged, sikeresen el fogod juttatni az általad kínált terméket/szolgáltatást az olvasóid felé, akik ez által nagyobb valószínűséggel lesznek vásárlóid!

Kinek írjunk? Fontos, hogy pontosan meghatározd célközönséged. Mely az a réteg, akik potenciális vásárlóként érdeklődhetnek terméked iránt? Ha a szövegíró tisztában van ezzel, akkor megfelelő stílusban tudja megalkotni irományát.

Példa: Ha fiataloknak ír a szövegíró, sokkal lazább, kötetlenebb hangnemben írjon, mint ha idősebb korosztály számára szándékozik publikálni valamilyen terméket/szolgáltatást.

Miről és miért írjunk? A szövegírónak pontosan tudnia kell, milyen célokat szeretne elérni szövegével. A szövegezést úgy kell létrehozni, hogy az olvasók számára az vágykeltő hatással legyen. Persze a szövegíró leggyakoribb célja az, hogy konverziót generáljon, legtöbbször vásárlást, de ne ez legyen a legfontosabb. Az emberek megérzik, ha túl agresszív és túl „sales” jellegű egy iromány, e helyett inkább értéket közvetítsen az szövegíró feléjük, hogy mitől lesz jobb nekik, ha megvásárolják termékedet.

Példa: ha egy mosogató gépet szeretnél eladni, ne úgy próbáld, meg hogy leírod, milyen fantasztikus tulajdonságai vannak termékednek. Inkább kommunikáld azt, hogy mennyivel kevesebb időt és munkát kell így a mosogatásba fektetniük minden nap.

Milyen értékeket, információkat közvetítsünk? A szövegírónak tudnia kell bizalmat és vágyat kelteni az olvasókban, ehhez minőségi és hasznos tartalmat kell átadnia. Közvetíteni kell az olvasó felé a cégünk értékeit és sikereit, ezáltal elnyerhetjük bizalmát és olvasóból vásárlót generálhatunk. Azonban fontos, hogy a szövegíró ne írjon hamis tulajdonságokat, amelyek ugyan kezdetben jobb fényt vethetnek termékünkre vagy cégünkre, viszont későbbiekben így félrevezetővé és hiteltelenné válhatunk.

Példa: Ha izzókat árulsz, ne állítsd, hogy 15 évig égni fognak, hiszen ha fél éven belül kiégnek, vásárlóid jogosan lesznek csalódottak és elégedetlenek.

A szövegírás érzelmi szintjeiért kattints IDE!