A szövegírás nem csupán a szavak nyelvtanilag helyesen egymás mellé rakását jelenti, ettől sokkal összetettebb folyamat, hisz tudni kell hatni az olvasók érzelmeire. Ha érzelmeket tudunk közvetíteni szövegeinkben, sokkal színvonalasabb munkát tudunk kiadni a kezeink közül. A szövegünk sokkal hatásosabb és figyelemfelkeltőbb lesz olvasóink számára. Ha szövegírás közben végig vezetjük az olvasót a következő érzelmi szinteken, könnyen olvasóból vásárlót generálhatunk.
1. szint a figyelemfelkeltés: Az első és legfontosabb szövegírás során, a figyelemfelkeltés. Olyan rövid, ugyanakkor tömör, figyelemfelhívó információt kell átadni az olvasóknak, amit látva rögtön érdeklődést generálunk. Figyelemfelkeltő lehet olyan címsor, ami nem megszokott, vagy egyenesen meghökkentő, és amivel kitűnhetünk versenytársaink közül. A figyelemfelkeltő címsor mellé érdemes „szem vonzó” képet vagy videót használni, így könnyebben oda tudjuk irányítani az olvasók figyelmét!
2. szint az érdeklődés: A szövegírás több szintből áll. Ha az első szintet teljesítettük és megszereztük a figyelmet, illik azt megtartani! Megtartani úgy tudjuk, ha a figyelemfelkeltést tovább tápláljuk és érdeklődővé konvertáljuk olvasóinkat! Érdeklődést generálhatunk egy vonzó ígérettel, egy vonzó ajánlattal vagy akár egy sztorival. A szövegírásban, mint minden más marketing folyamatban, úgy kell ismerned olvasóidat, mint férj a feleséget 20 év házasság után!
3. szint a vágykeltés: A szövegírás következő szintje a vágykeltés! Itt is ugyanúgy érvényes az előző szabály, hogy maximálisan ismerned kell célközönséged. Olyan releváns információkkal kell szolgálnunk az olvasónak, ami tökéletes megoldást kínál vágyai kielégítésére. Úgy tudunk vágyat kelteni az olvasókban, ha ismerjük félelmeiket, vágyaikat és problémáikat. Ha ezekre kínálsz megoldást, nyert ügyed van!
4. szint a félelemkeltés: A félelemkeltés egy már bejáratott stratégia a szövegírás során. A félelemkeltéssel, megcélozzuk olvasóink legnagyobb félelmét és ezt kihasználva kínálunk megoldást a problémájára. Tipikus, amikor fájdalomcsillapító reklámot látunk a TV-ben! Mindig egy kínos fejgörccsel kezdődik a sztori!
5. szint a mohóság:
A társadalom számára a mohóság nem idegen fogalom. A szövegírásban pedig ezt kíméletlenül kihasználják. Mit is jelent a mohóság? Azt, hogy 2-t fizet 3-mat vihet! Az embereknek nem elég 1 darab termékedből, adj okot és lehetőséget neki rá, hogy többet vigyen belőle! Meglátod, élni fognak ajánlatoddal, ha jól tálalod!
Tovább cikkért a szövegírásról kattints IDE!