fbpx

Az elképesztő Waze esettanulmány

A szkeptikus vezetőség

Hogyan csináltunk 28.595 Ft-ból garantált 528.000 Ft bevételt?

Néhány hónappal ezelőtt megkeresett minket egy vállalat, akik nyitni szerettek volna az online marketing felé. Reklámoztak már TV-ben, rádióban, óriás plakáton, ám annak ellenére, hogy temérdek pénzt (milliókat) fizettek ki eddig ezekre az offline kampányokra, egyik sem hozott megtérülést! Érdemes tudni, hogy egy nézettebb televízió csatornán hirdetni 1,5 millió forinttól kezdődik, egy hallgatott rádióban pedig 4-500.000 forint a „beugró”. Ezért KKV-knak nem is ajánlom ezeket a hirdetési formákat, hisz az interneten ezen összegek töredékéből hihetetlen eredményeket és nagyobb profitnövekedést tudunk produkálni.

Nem történt ez másképp ennél a partnerünknél sem. Ha hatékonyan és költséghatékonyan szeretnénk hirdetni, valamint számottevő megtérülést elérni a Facebook, Google és Waze rendszere nyújt segítséget az online marketingben. Előbb említett partnerünk forgalmas utak és országutak mellett működtet üzleteket országszerte és pontosan arra vágyott, hogy végre megtérüljön a reklámkampánya. A Facebook és Google marketing mellett (ami általában egy alap csomag az online marketingben) a Waze marketinget ajánlottuk, hisz tudtuk, hogy ha forgalmas út mellett elhelyezkedő üzletekről van szó, akkor ügyfelünknek kifejezetten a Waze marketingre van szüksége!

Először szkeptikusan állt hozzá a vezetőség, hisz maga a Waze applikációt sem ismerték, nem mellesleg azt gondolták, hogy ha eddig kb. 6 millió forintot költöttek komolyabb reklám elhelyezésekre, majd pont egy ilyen kis költségvetésű online kampány fogja hozni az eredményeket?! Prezentáltunk, kijelentettük, hogy pár ezer forint költésből, több száz ezer forint bevételre számíthatnak. Kis idő múlva arra jutottak, hogy 1 próbát ér a Waze marketing és rábólintottak. A vezetőség szavaival élve: „Veszett több is Mohácsnál”. Kizárólag egyetlen üzletükre kaptunk jóváhagyást a kampány indítására, hogy leteszteljük a Waze hirdetések eredményességét. Mi ekkor már biztosak voltunk a sikerben.

1 hónap elteltével a kampány eredménye:

Waze esettanulmány

Megjelenés: 16.229
Kattintás: 165
Navigáció: 44
Költés: 14,78$ = ~3.695 Ft
Vásárlások átlagos értéke: 12.000 Ft

Megtérült-e a kampány? Már a 3. navigációnál!

A kattintások az érdeklődők számát jelzi, azaz akik rákattintottak a hirdetésünkre és információt gyűjtöttek a hirdető cégről és szolgáltatásairól. Tapasztalataink szerint ezen az érdeklődők ~5-7%-a, navigáció nélkül bemegy az üzletbe.. A navigációk száma azon felhasználókat jelenti, akik biztosan odanavigáltak az üzlethez és vásároltak. Mi általában ezzel a számmal számolunk megtérülést, hisz a rendszer szerint ez a garantált vásárlói szám. Gyakorlatban pedig akár 25%-kal is magasabb lehet a reklám hatására megvalósult vásárlások száma.

Kiadások:

Reklámköltség: 3.695 Ft
Menedzsmenti díj: 24.900 Ft / hó
Összesen: 28.595 Ft

Garantált bevétel:

528.000 Ft (44 navigáció – 12.000 Ft-os átlag kosárérték)

Hozzávetőlegesen kalkulált bevétel:

~646.800 Ft. Ez a szám a navigációkból és a navigáció nélküli kattintásokból érkező vásárlók (kattintók 6%-a) számának összege.

Összegezve: 28.595 Ft kiadásból, a Waze hirdetések hatására, garantált 528.000 Ft-tal tudtuk 1 hónap alatt növelni ügyfelünk forgalmát. A kampány eredményességének következménye az, hogy elnyertük ügyfelünk bizalmát és az összes többi üzletére kiterjesztette a Waze hirdetéseket!

 

Waze marketing már 24.900 Ft-ért!

 

Vedd fel velünk a kapcsolatot!