fbpx

Hogyan kommunikáljunk a Facebook-on? 3.rész

  • Gyors válaszadás: Érdemes minél hamarabb, baráti és segítőkész stílusban válaszolni a privát üzenetekre. Már csak azért is, mert ha az érdeklődőket pozitív hatás éri, könnyen vásárlóinkká válhatnak. Mivel képtelenség lenne az üzenetekre azonnal válaszolni, segítséget nyújt számunkra a Facebook automatikus üzenetküldő rendszere, melyben saját magunk választhatjuk ki az üzenetek tartalmát.
  • Válasz a kommmentekre: A Facebookon nem árt a kommentekre is válaszolni, ha követőink pl. kérdeznek, megköszönnek valamit, ezáltal éreztetjük velük, hogy fontosak számunkra. Viszont mi a helyzet a véleményekkel? Válaszoljunk? Igen. Ha pozitív a vélemény nyilván köszönjük meg. A negatív véleményekre is érdemes válaszolni, viszont semmiképpen ne vegyük fel se a harcot, se a hangnemet! Higgadtan, jól átgondoltan és kiegyensúlyozottan válaszoljunk, empatikussággal és szakmai érvekkel. Zárjuk le röviden a témát, ne menjünk bele több kommentes vitába, hisz rossz fényt vethet vállalkozásunkra. Azokban a helyzetekben, ha valamilyen jogos negatív észrevétel érkezik a szolgáltatásunkkal kapcsolatban, a legjobb megoldás, ha nem csupán elnézést kérünk, hanem arról is beszélünk, hogyan fogjuk orvosolni a problémát. Ebben a helyzetben a kríziskommunikáció egy hatékony eszköz lehet!

Egy kis plusz információ a végére!

Posztolásnál érdemes kihasználni a Facebook nyújtotta új lehetőségeket, ilyen pl: a kérdezz-felelek, ahol közvetlen interakcióba léphetsz követőiddel, és könnyen megválaszolhatod felmerülő kérdéseiket. Kipróbálhatod a szavazás funkciót is, amellyel egyszerűen valamilyen válaszadás elé állíthatod ügyfeleidet, így aktivitásra ösztönözheted őket. Letesztelheted a listakészítés funkciót is, ahol megoszthatod idei céljaidat, bakancslistádat vagy kedvenc idézeteidet! Azonban érdemes kipróbálni a többi lehetőséget is, hogy ne csak egyszerű posztokkal lássuk el követőinket.

 

Lemaradtál az előző részekről? Cikkünk 1. részéhez KATTINTS IDE!