A Google egy többfunkciós internetes platform, amely térképként, pénzváltóként, számológépként, naptárként, helyesírás-ellenőrzőként és szótárként is használható. A Google felületét a legtöbb user keresésre használja. A kereső 22 olyan alapfunkciót kínál a magyar felhasználóknak, amelyek jelentősen egyszerűsítik és gyorsítják a keresést. Mivel a találatok nagyon gyakran olyan sorrendben jelennek meg, ahogyan a felhasználó elvárja, így nem meglepő hogy a Google a világon a legnépszerűbb keresőrendszer. Hihetetlen számokat produkál a Google, hiszen másodpercenként 40.000 keresés jön létre a világon, az éves keresések száma pedig 2 trillió, az emberek 78%-a pedig nap mint nap használja a keresőrendszert.
Google Marketing: A fent említett számokból következik, hogy rengetegen használják a keresőmotort online hirdetésekhez. Jelenleg több mint 5 millió aktív hirdetője van a Google-nek. Rendkívül sikeres, hiszen 79,4 milliárd dollár volt a hirdetési bevétele 2014-ben. A Google a hirdetések esetében is igyekszik megőrizni a találati listájának relevanciáját. Bevezette a Google a kulcsszavakhoz kapcsolódó minőségi mutatót, annak érdekében, hogy a hirdetések közül az egyes kulcsszavakra a legrelevánsabbak jelenjenek meg. Minél magasabb minőségi mutatóval rendelkezik egy hirdetés az adott kulcsszóra, annál kevesebbe kerül egy kattintás arra a hirdetésre. A minőségi mutatót elsősorban a hirdetés szövegének és a céloldalnak a kulcsszóhoz viszonyított relevanciája, valamint a CTR (átkattintási arány) együttese adja.
Google AdWords Ads: A Google az Adwords brandet 2018. júliusban Google Ads-re cserélte. A Google ads számos új funkciót tartalmaz, elődjéhez kéepst. A Google által kifejlesztett kattintás alapú hirdetési rendszerben gyorsan és egyszerűen kezelhetjük hirdetéseinket. A 2000-ben történt indulása óta a világ egyik leghatékonyabb és legkedveltebb online hirdetési rendszerévé nőtte ki magát. Az Ads-ben Search (szöveg), Display (kép,banner) illetve Youtube(audió és videó) hirdetéseket kezelhetsz. Csak azoknak a felhasználóknak jelenik meg a fizetett hirdetésünk, akik az adott termékre, szolgáltatásra potenciális vásárlók lehetnek. Tehát célzottan, érhetjük el azokat az embereket, akiknek szükségük lehet termékünkre/szolgáltatásunkra.
Google Analytics: Az Analytics egy ingyenes szolgáltatás, amely részletes statisztikát nyújt weboldalad forgalmáról. Mindenképp hasznos lehet azok számára, akik saját weboldallal rendelkeznek. Pláne ha hirdetéseket kezelnek, mivel a fő célja az, hogy optimalizálni tudják a reklámokat a Google Analytics mérései alapján. Például a látogatók milyen forrásból érkeztek weboldalunkra, mennyi időt töltöttek ott el és milyen eszközről tekintették meg honlapunkat.
Mindenképp olvasd el további cikkeinket, hiszen részletesebben kifejtjük a Search, Display, illetve Youtube hirdetéseket!