fbpx

Reklámszövegírás

Légy személyre szabott.

Reklámszövegírás tartalmi alapelvek: Egy jó reklámszövegnél feltétlenül fontos, hogy ismerjük a célközönséget. Ha ismerjük a cél réteget, akkor alkalmazhatjuk az alcímben említett nagyon fontos tényezőt. Légy személyre szabott. Ez azért rendkívül fontos, mert ebben az esetben, ha ismerjük a potenciális vásárlók igényeit és esetleg vannak körvonalaink a közönségünk lelkivilágáról akkor könnyen hathatunk a tudatukra. Például kismamák esetében egy nyugodt és éppen nem széteső és cikázó gondolatmenettel kicsit kiszakíthatjuk a hétköznapjait nagyban jellemző káoszból. Egy ilyen reklámszöveget biztos szívesebben olvas majd a kevés ráérő idejében.

 

Kiemelt fontosságú az, hogy cselekvésre ösztönözzön a reklámszöveg.

Úgy érezze , hogy a terméket nem rábeszélik, hanem az adott termékre szüksége van, ő maga találta meg a terméket vagy szolgáltatást, nem mi dugtuk az orra alá. Cselekvésre ösztönözni, de semmikép sem túlzottan rámenősnek lenni az „aranyközépút”. Régi idők reklámjai nagyon agresszívek és rámenősek voltak, manapság sokkal inkább érdemesebb finomabban közelíteni és lépésről lépésre kiépíteni a bizalmat.

 

Egy jó reklámszöveg rövid és ütős és beindítja az érzelmeket. A legjobb esetben beépül az emberek tudatába olyan mértékekig, hogy egymás közt is beszélnek a reklámról. Ha beszél a termék reklámjáról akkor pedig a terméket is megemlíti. Ebben az esetben nyert ügyünk van. A reklámszöveg írása közben, minden esetben tartsuk szem előtt a mértéket és a mértékletességet, ha úgy véljük, hogy a célközönség is ilyen habitusú lehet. Viszont, ha a célközönség elbírja, akkor szóljon nagyot az adott reklámszöveg. Rengeteg statisztikai adat áll manapság a rendelkezésünkre. Ismerjük meg a célt és a célközönséget.

Végszóként is csak ismételni tudom magam: Légy Személyre szabott.

KATTINT IDE és olvasd el a Poszt Szövegírás cikkünket!