Az első részben végig követhettük az alap lépéseket. Ebben a részben a Facebook hirdetéskezelő felépítését vesszük górcső alá. A Facebook hirdetéskezelés első lépésként egy kampányt hozunk létre. A kampány létrehozása egy több lépcsős folyamat. Kezdetben meghatározzuk a célját az adott kampánynak. Mi a célunk? Oldallájkolók szerzése? Aktivitás növelés? Forgalomnövelés? Minden célzásnál különböző finomhangolást szükséges eszközölnünk, hogy minél jobban teljesítsenek az adott hirdetések. Ha meghatároztuk a kampányunk célját a következő alcsoport beállításait kell elvégeznünk. Ez nem más, mint a Hirdetéssorozat névre hallgató alcsoport. Itt a napi költségkeret meghatározása mellett lehetőségünk van több részletes célzás beállítására, ami szintén a hirdetésoptimalizálás céljából elengedhetetlenül szüksége.
Lehetőségünk van egyéni célközönséget is beállítanunk. Itt különböző egyénileg előre meghatározott célközönségeket tudunk hirdetéseinkkel újra megcélozni például egy remarketing hirdetéssorozat kapcsán a weboldal látogatóit célozhatjuk újra. Viszont itt is rengeteg variáció van a legalkalmasabbat kiválasztva lehetünk a legsikeresebbek. A Facebook hirdetéskezelőben lehetőségünk van életkor és nemek alapján is beállítást végezni. Ez egy rendkívül fontos beállítás, mert ha rosszul választjuk meg a célközönséget, az elpocsékolt pénz a részünkről.
Nyílván egy elsősorban nőknek szóló terméket viszont szinte teljesen felesleges férfiaknak is hirdetni ebben a részben lehetőségünk van a nemek egyikére is célozni kizárólag.
Részletes célzásra is lehetőséget ad a Facebook hirdetéskezelő. Itt különböző érdeklődési körök beállításával még tovább szűkíthetjük az elérni kívánt közönséget, ezzel tovább optimalizálva költségeinket.
Következő lépésben meghatározhatjuk, a hirdetéscsoportunk milyen platformokon jelenjenek meg. Facebook vagy instagram, esetleg mindkettő. Ezen belül az elhelyezéseket is beállíthatjuk.
Ezen beállítások után eljutunk a legalsóbb csoportig, ami nem más, mint a konkrét hirdetések közvetlen beállítása.
A Facebook hirdetéskezelésnek egy alaplépéseit bemutató cikkünk végére érkeztünk.
A cikk következő részét az alábbi linkre kattintva olvashatjátok: https://ndmarketing.hu/2019/07/facebook-hirdeteskezeles-3-resz-optimalizalas/