fbpx

Google hirdetéskezelés 2. rész A hirdetésekről részletesen

A Google hirdetéseink kezelését egy erre felépített hirdetéskezelőn keresztül tudjuk menedzselni. Felépítését tekintve hasonló a Facebook hirdetéskezelőjével. Első lépésként kampányszinten tudjuk meghatározni a célját hirdetéseinknek.

Google hirdetéskezelés során négy féle hirdetésfajtát tudunk indítani a Google hirdetéskezelőben. Az első és leginkább alkalmazott hirdetésfajta a keresőkampány, de lehetőségünk van még többek között Display kampányt is indítani (ez a fajta hirdetés a remarketing banner hirdetések „meleg ágya”) Továbbá indíthatunk még Youtube kampányokat is. Ebben az esetben a Youtube-on elérhető videók előtti reklámokra kell első sorban gondolnunk, de más elhelyezésekre is lehetőségünk van. Leginkább márkaismertség építésében lesz segítségünkre ez a fajta hirdetéstípus. Végül, de nem utolsó sorban lehetőségünk van Gmailben e-mail hirdetéseket is indítani. A Google hirdetéskezelőben egy igen speciális kampánycél, kevésbé használatos manapság de egy jól meghatározott stratégiával igen jó eredményeket érhetünk el ezzel a fajtával is.

Ha ezek közül meghatároztuk melyik típusú hirdetést választjuk és mivel lehetünk a leghatékonyabbak, akkor következhetnek a finombeállítások. Keresőkampány esetében meg kell határoznunk a kulcsszavakat és természetesen a hirdetésre ráfordítandó összeget. Mind két momentum döntő lehet a kampányok sikerességét illetően. A Google hirdetéskezelés során a keresőkampányokban a kulcsszavak szó szoros értelmében kulcsfontosságú tényezők. Előre és jól meghatározott kereső kulcsszavakat kell beírnunk, hogy keresőben minél könnyebben megtalálható legyen a hirdetésünk. A Google hirdetéskezelés alapjai ezek a kulcsszavak.

Kiváló statisztikák állnak ezen a felületen is rendelkezésünkre. Ám, ha összekapcsoljuk a Google Analyticset a Google Ads-szel, akkor további részletes statisztikát nyerhetünk ki hirdetéseinkből. Például: Kik keresnek az oldalunkra? Demográfiai adatok alapján tudunk alapos statisztikát készíteni. Nemre, korra s különböző speciális szűrési beállítások alapján kapunk rendkívül hasznos statisztikákat, amik segítségével még tovább „finomíthatjuk” hirdetéseinket.

A Google hirdetéskezelés egy nagyon összetett és nehezen optimalizálható „világ”. Folyamatos monitorozással és menedzseléssel, valamint után követésekkel viszont gyorsan és költséghatékonyan tudjuk vállalkozásunkat hirdetni és népszerűsíteni.

A mai világban gyakorlatilag kikerülhetetlen hirdetései felület, amivel nekünk is élnünk kell a sikeresség érdekében!

A cikkünk következő részét az alábbi linkre kattintva olvashatjátok: https://ndmarketing.hu/2019/07/google-hirdeteskezeles-3-resz-hatekonysagnoveles/