fbpx

Melyek a leghatékonyabb Marketing eszközök és miért?

Az előző cikkekből kiderült, hogy számos marketing eszköz áll rendelkezésünkre. Ám ezek közül csak kevés olyan van, amelyik költségben és hatékonyságban is megfelelő lehet kezdő vállalkozások és KKV-k számára. A megfelelőség alatt első sorban az ár-megtérülésük arányát vesszük figyelembe.

Jelen pillanatban a leghatékonyabb marketing eszközök a Facebook és a Google hirdetések. A megtérülésük mértéke minden más eszköztől és médiumtól jóval magasabb, emellett a célközönség kiválóan meghatározható és elérhető. Minden egyes „fillért” hatékonyan és kontrollálva költhetünk el a Facebook és Google marketing esetén, ezzel növelve a költséghatékonyságot.

A Google marketing esetén a célunk többnyire az, hogy ha vállalkozásunkra vagy termékünkre/szolgáltatásunkra keresnek a felhasználók, a találati lista élén szerepeljünk és ránk kattintson a user, végül pedig nálunk vásároljon ne a konkurenseknél. Természetesen minél előbb talál ránk a potenciális érdeklődő annál nagyobb a valószínűsége, hogy minket választ és végeredményben megrendeli termékünket, igénybe veszi szolgáltatásunkat. Elengedhetetlen eszköz és már megkerülhetetlen marketing csatorna a Google marketing.

A másik nélkülözhetetlenül fontos marketing eszköz a Facebook. Az emberek döntő többsége nap mint nap többször is fellátogat a Facebookra. Rendkívül sok időt tölt el, nézelődik, és ami fontos, gyakran vásárol is. Ezen a csatornán vitathatatlan, hogy jelen kell lennünk termékünkkel vagy szolgáltatásunkal. A Facebookon külön platform áll rendelkezésünkre a marketing tevékenység professzionális végzésére. Külön erre a célra kialakított Business Manager (másnéven vállalkozás kezelő) áll rendelkezésünkre. Ebből a felületből rendkívül hatékonyan tudjuk menedzselni hirdetéseinket. A célközönségünket mind nemre, országra és különböző speciális érdeklődési körökre szűkíthetjük. Ezzel csak és kizárólag a releváns célközönséget elérve, kiváló hatékonysággal találnak célba hirdetéseink és eredményes marketing tevékenységet tudhatunk magunkénak.

KKV-knak ez az a két marketing eszköz, amit semmiképp sem ajánlatos kihagyni. Az online tér remek lehetőség termékeink költséghatékony reklámozására és egy átfogó marketing tevékenység kiépítésére.

De ne rohanj még, hisz fontos szót ejteni a statisztikákról. Mind a Google Ads, mind a Facebook vállalkozáskezelő rengeteg statisztikával segít minket abban, hogy a célközönségünket még jobban megismerjük és ettől fogva még hatékonyabb marketing tevékenységet végezhessünk.

Azért is a kisvállalkozások leghatékonyabb marketing csatornái, mert pontosan mérhető és nyomon követhető marketing tevékenységünk. Többek között olyan adatokra is fény derül a hirdetéseink során, hogy:

  • Mely városokból kattintottak a legtöbben hirdetéseinkre
  • Milyen eszközről (Mobil, asztali vagy tablet) kattintottak?
  • Nem és korbeli megoszlások arányát is vizsgálhatjuk
  • Illetve akár azt is, hogy melyek aloldalak/termékek voltak a leglátogatottabb oldalak

 

Az ND marketingnél teljes körű Online marketing szolgáltatással állunk rendelkezésére! Kérdésed van? Keress bátran és segítünk!