Az előző cikkekből kiderült, hogy számos marketing eszköz áll rendelkezésünkre. Ám ezek közül csak kevés olyan van, amelyik költségben és hatékonyságban is megfelelő lehet kezdő vállalkozások és KKV-k számára. A megfelelőség alatt első sorban az ár-megtérülésük arányát vesszük figyelembe.
Jelen pillanatban a leghatékonyabb marketing eszközök a Facebook és a Google hirdetések. A megtérülésük mértéke minden más eszköztől és médiumtól jóval magasabb, emellett a célközönség kiválóan meghatározható és elérhető. Minden egyes „fillért” hatékonyan és kontrollálva költhetünk el a Facebook és Google marketing esetén, ezzel növelve a költséghatékonyságot.
A Google marketing esetén a célunk többnyire az, hogy ha vállalkozásunkra vagy termékünkre/szolgáltatásunkra keresnek a felhasználók, a találati lista élén szerepeljünk és ránk kattintson a user, végül pedig nálunk vásároljon ne a konkurenseknél. Természetesen minél előbb talál ránk a potenciális érdeklődő annál nagyobb a valószínűsége, hogy minket választ és végeredményben megrendeli termékünket, igénybe veszi szolgáltatásunkat. Elengedhetetlen eszköz és már megkerülhetetlen marketing csatorna a Google marketing.
A másik nélkülözhetetlenül fontos marketing eszköz a Facebook. Az emberek döntő többsége nap mint nap többször is fellátogat a Facebookra. Rendkívül sok időt tölt el, nézelődik, és ami fontos, gyakran vásárol is. Ezen a csatornán vitathatatlan, hogy jelen kell lennünk termékünkkel vagy szolgáltatásunkal. A Facebookon külön platform áll rendelkezésünkre a marketing tevékenység professzionális végzésére. Külön erre a célra kialakított Business Manager (másnéven vállalkozás kezelő) áll rendelkezésünkre. Ebből a felületből rendkívül hatékonyan tudjuk menedzselni hirdetéseinket. A célközönségünket mind nemre, országra és különböző speciális érdeklődési körökre szűkíthetjük. Ezzel csak és kizárólag a releváns célközönséget elérve, kiváló hatékonysággal találnak célba hirdetéseink és eredményes marketing tevékenységet tudhatunk magunkénak.
KKV-knak ez az a két marketing eszköz, amit semmiképp sem ajánlatos kihagyni. Az online tér remek lehetőség termékeink költséghatékony reklámozására és egy átfogó marketing tevékenység kiépítésére.
De ne rohanj még, hisz fontos szót ejteni a statisztikákról. Mind a Google Ads, mind a Facebook vállalkozáskezelő rengeteg statisztikával segít minket abban, hogy a célközönségünket még jobban megismerjük és ettől fogva még hatékonyabb marketing tevékenységet végezhessünk.
Azért is a kisvállalkozások leghatékonyabb marketing csatornái, mert pontosan mérhető és nyomon követhető marketing tevékenységünk. Többek között olyan adatokra is fény derül a hirdetéseink során, hogy:
- Mely városokból kattintottak a legtöbben hirdetéseinkre
- Milyen eszközről (Mobil, asztali vagy tablet) kattintottak?
- Nem és korbeli megoszlások arányát is vizsgálhatjuk
- Illetve akár azt is, hogy melyek aloldalak/termékek voltak a leglátogatottabb oldalak
Az ND marketingnél teljes körű Online marketing szolgáltatással állunk rendelkezésére! Kérdésed van? Keress bátran és segítünk!