fbpx

Milyen marketing eszközök állnak rendelkezésedre?

A marketing eszközök tárháza manapság igen széleskörű. Nézzünk néhány felületet, ahol marketingtevékenységet végezhetünk és azt is kifejtjük, hogy milyen hatékonyan tudjuk azokat megvalósítani.

Óriásplakát

Lehetőségünk van óriásplakátokkal népszerűsíteni termékeinket és vállalkozásunkat. Egy ilyen marketing kampány milliós nagyságrendű befektetés. Figyelembe kell venni azonban, hogy ebben az esetben, még ha egy igen frekventált útszakaszra is helyezzük el hirdetéseinket, vajon eljut-e a mi célközönségünkhöz? Releváns-e a célközönség? Ezek a kérdések sajnos egyértelműen soha nem válnak nyilvánvalóvá. Az óriás plakát marketing esetén nincsenek mérőszámaink és statisztikáink, valamint a ráfordítandó összeg is igen magas. Ezért a KKV-knak nem feltétlen kifizetődő marketing eszköz.

 

Rádióreklám

A rádió is lehet egy marketing eszköz. Lehetőség nyílik még különböző rádióreklámokkal népszerűsíteni vállalkozásunkat. Ebben az estben az óriásplakát hirdetésekhez képest egy alacsonyabb költségről beszélünk. Viszont itt is százezres nagyságrendekről kell beszélnünk. Ebben az esetben is a célközönség tudatos elérése nem tisztázott tényező. KKV-knak gyakran még ez is egy nehezen megfizethető és eredményesség szempontjából nehezen követhető, marketingforma.

Szórólap

Szórólapokon keresztül is megpróbálhatjuk elérni saját célközönségünket. Ám ebben az esetben is fent áll az a probléma, hogy vajon a kampány milyen mértékben hatékony. A nyomdai díjak és a kihordáshoz szükséges munkatársak bére is százezres nagyságrendű költséget állíthat fel több ezres példányszám esetén. Szintén nagyon nehezen mérhető marketing formula.

A modern kor legjobban követhető és leginkább költséghatékony marketing eszköze az Online marketing. Különböző statisztikák világosan rámutatnak, hogy az online térben rengeteg időt töltenek a potenciális vásárlók, a különböző felületek, mint Facebook vagy akár a Google. Olyan remek statisztikákkal állnak a hirdetők rendelkezésére, amelyekkel hajszálpontosan meg tudjuk határozni a konkrét célcsoportunkat. Ha így járunk el sokkal költséghatékonyabban tudunk reklámozni, így a maximumot hozhatjuk ki a saját vállalkozásunk marketingtevékenységéből.

Már akár igen csekély költséggel is célzott hirdetést futtathatunk, amellyel nem verjük gigantikus marketingköltségekbe vállalkozásunk, ám az eredmények mégis jól érzékelhető. A KKV-k számára a leghatékonyabb marketing eszköz az online marketing, amivel olcsó, hatékony és precízen követhető kampányokat indíthatunk.

 

Cikkünk következő részében a leghatékonyabb felületeket fogjuk részletesebben taglalni.