fbpx

Mit is foglal magába a Marketing?

Sokan úgy gondolják , hogy a marketing csupán jól megszerkesztett hirdetésekből áll, megfelelően megírt marketingszövegekkel és szakszerűen kiválasztott képekkel megtámogatva. Igen , ez igaz is, de a kérdéskör jóval komplexebb. A mostani cikkünkben átnézzük a kevésbé fontosnak hitt és már-már elfelejtett sarokpontok, amik szintén rendkívül fontosak, ha marketingtevékenységbe kezdünk.

Elengedhetetlen rész az ügyfelekkel való helyes és hatékony kommunikáció! Ugye magától értetődő, ha az ügyfelekkel türelemmel, tisztelettel és udvariasan kommunikálunk, akkor annak lesz egy olyan pozitív lecsapódása, mégpedig az, hogy elégedett lesz a vásárló. Vagy akár adott esetben kiváló értékeléseket kaphatunk a különböző felületeken. A pozitív értékelések elképesztően nagy marketing „erővel” bírnak.

Legalább ennyire fontos, hogy az ügyfelek kérdésére minél hamarabb reagáljunk. A mai felgyorsult világban egy percet sem hajlandóak várni a válaszra és megeshet velünk az is, hogy vásárlókat veszítünk a késlekedés miatt. Manapság már egy fontos tényező, hogy gyorsak legyünk. Mondanom sem kell, hogy ha azzal válunk „hírhedtté”, hogy lassan válaszolunk vagy legrosszabb esetben, egyáltalán nem reagálunk, akkor rossz színben tűnhet fel márkánk a célközönség előtt. A marketing lényege pedig a márkaépítés.

Nagyon fontos az általunk értékesített szolgáltatás és/vagy termék elérjen a piacon minimum elvárt minőséget. Azért, hogy elkerüljük az olyan fajta negatív kritikákat, hogy „gagyit” árulunk vagy minősíthetetlen munkát végzünk. Természetesen, ha ilyen fajta kritikák keringenek rólunk, a marketing tevékenység lehet bármennyire profi, nem fogunk egyről a kettőre jutni hosszútávon. Érdemes őszintének lenni a termékeink vagy szolgáltatásaink minősítésénél, ezzel elkerülhetjük a rossz kritikákat és hitelesek leszünk. A marketing az igaz előnyök kihangsúlyozásáról kell, hogy szóljon! A hitelességnél pedig nincs jobb ajánlólevél.

Ezek azok a támpontok, amelyek az alapját képezik a „mindennapi marketingnek” és ráadásul még ingyen is vannak. Pontosan a házépítés hasonlatát lehetne felhozni. Az itt felsorolt lépések képzik a marketing alapját. Ha rossz alapra építjük a házat, akkor az a későbbi terhelés alatt összedőlhet. Ezért érdemes odafigyelni az alapkoncepciókra is a cégen belül és majd csak ezek után létrehozni a marketing kampányokat!

Cikkünk következő részében a klasszikus marketing eszközökre is kitérünk majd és megvizsgáljuk azokat különböző szempontok szerint. Egy felettébb izgalmas marketing cikk következik!