fbpx

Kreatívok a Facebook marketingben

A Facebook marketing egyik legfontosabb szegmensei a posztok és ahogy már az előző blogbejegyzésünkben taglaltuk, nagyon jó háttértámogatói az értékesítési folyamatoknak. Most pedig nézzük az úgynevezett „kreatívok” fontosságát a Facebook marketingben.

Kreatívoknak nevezzük a vizuális (képi) részét a Facebook posztoknak vagy Facebook hirdetéseknek. Ilyenek lehetnek a képek és videók. Ebben a cikkünkben viszont inkább csak a képekre koncentrálunk. Nagyon fontos, hogy NEM KELL profi képszerkesztőnek lennünk, hogy sikeres Facebook marketingesek legyünk és hatékony posztokat tudjunk közönségünk felé közölni. Számos esetben előfordult már, hogy a profi munkát, egy jóval „egyszerűbb” és lebutítottabb kreatív felülmúlta. Fontos azt megjegyezni, hogy az első benyomást a posztunkról a képek és videók fogják tenni az olvasóban. Mint tudjuk, az első benyomás nagyon fontos és sokszor meghatározza, hogy a kreatívhoz tartozó szöveget elolvassa-e a felhasználó vagy esetleg azonnal tovább görget. Facebook marketing esetén lehetőségünk van a képekre szöveget is szerkeszteni. Ezzel, az itt megjelenő szöveg is pozitív hatással fog bírni, megtámogatva Facebook hirdetéseinket egy érdekes és figyelemfelkeltő képpel. Viszont nagyon fontos, ha a posztjainkat hirdetni szeretnénk, ne szerepeljen túl sok szöveg a képeken mert a Facebook hirdetési rendszere a túl nagy szöveglefedettségű képeket drágábban hagyja hirdetni, vagy ha túl sok a szöveg egyáltalán nem is hirdethető a poszt. Érdemes rá odafigyelni, hogy maximum 20% legyen a kreatív szöveg lefedettsége.

Ezt itt tudod ellenőrizni: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

A képek szerkesztésben nagy segítségünkre lehet néhány okos kis program. Ilyen például az ingyenes Canva, valamint a fizetős képszerkesztő programok, mint például a Snappa. Fontos ismét megemlíteni, hogy a posztok ne a direkt értékesítésről szóljanak, hanem értéket adjunk az olvasóknak, ezért a kreatívok se erre legyenek kihegyezve. Az értékesítést támogassa, de ne akarjuk a termékeinket és szolgáltatásainkat folyamatosan követőinkre erőltetni. Igaz a mondás „lassú víz, partot mos”. A Mémeket is bátran alkalmazhatjuk a Facebook marketingben ugyanis a humoros képekre általában nagyon sok interakció érkezik. Remekül felkeltik a figyelmet!

Továbbá jó, ha a vállalkozásunkat a saját arcunkkal és hiteles emberi történetekkel támogatjuk meg a Facebook marketing tevékenységünket.

A kreatívok szólítják meg először az érdeklődőket ezért érdemes különös figyelemmel elkészíteni ezeket. Ha esetleg nincs erre idő vagy affinitás az ND Marketing csapata áll szíves rendelkezésedre.