fbpx

Webshop Marketing 2. rész

A SEO

„Az organikus elérés művészete”

A keresőoptimalizálás a webshop marketing egy rendkívül fontos eleme. Még akkor is érdemes időt és energiát szánni a SEO-ra, ha a jövőbeni marketing stratégiád nem feltétlenül erre alapszik. Az első részben említésre került, hogy a weboldal struktúráját érdemes a keresőoptimalizálás kritériumainak megfelelően kialakítani. A kategóriákat és a termékoldalakat egyszerűen és átláthatóan, valamint könnyen átjárhatóvá kell felépíteni. A Google saját robotokkal teszteli az oldalakat, hogy az megfelel-e a kritériumoknak. Ezek a robotok, ha könnyen be tudják járni az oldalunkat, kedvező besorolást adnak majd, ami webáruházunk marketingjében meghatározó szerepet tölt majd be.

Ennek a fontossága megkérdőjelezhetetlen. Nem mindegy ugyanis, ha organikusan az első találatok között vagy a 39. helyen jelenünk meg a releváns keresési kulcsszavak megadása után. Ezek mellett minden esetben egyedi termékleírásokat készítsünk a termékeink számára, mivel ha másolunk abban az esetben a Google algoritmus felismeri a duplikációt és hátrébb fog sorolni minket a weboldal releváns kulcsszavaira. Ennek következménye pedig az lesz, hogy sok organikus eléréstől eshetünk el.

A webshop marketing és a SEO része az úgynevezett meta leírások és meta címek. A weboldal és termék oldalak, valamint termék címek esetén nagy fontossággal bírnak ezek a leírások. Viszont ha 1000 db termék értékesítésről beszélünk ez a folyamat nagyon sok időt vehet igénybe. Ezért gondoljuk át a fontossági sorrendet. A legfontosabb termékkekkel kezdjünk és lassan megfontolva elég alapossággal haladva az összes termékhez készítsük el a megfelelő meta leírást, ugyanis így érhetjük el a kívánt sikert.

Mindezek mellett vitathatatlan tény, hogy megszámlálhatatlan mennyiségű cikket szükséges feltöltenünk a blogunkba és óriási hangsúlyt szükséges fektetni a linképítésre is.

Mint az világosan látszik a keresőoptimalizálás (vagy SEO) a webshop marketing egy igen fontos sarokpontja. Lassú folyamatról révén szó ne várjunk tőle azonnali eredményeket. Ez az eszköz a „lassú víz partot mos” elve alapján működik. De ha a megfelelő energiát fektetünk ebbe a tevékenységbe az organikus megtalálások meghálálják majd a munkát.

Cikkünk következő részében a webshop marketing legfontosabb felületeiről lesz szó.