fbpx

Hogyan kommunikáljunk a Facebook-on? 2.rész

  • 2018.07.06.
  • WeblapMesterHu4563
  • 2 min read
  • Kommunikációs stílus: A Facebook-ot elsősorban szórakozás, időtöltés céljából használják az emberek, így egy közvetlen „lazább” stílust érdemes alkalmaznunk. A legcélravezetőbb, ha belsőségesen, visszakérdezve, baráti hangvételben kommunikálunk a Facebook-on. Olyan stílusban szólítsuk meg a követőinket, amivel azonosulni tudnak és szimpatikus számukra. Másképp kommunikálunk egy fesztivál jegy értékesítés során, mint egy banki/pénzügyi szolgáltatás értékesítés esetében. Ezeket a sajátosságokat fontos figyelembe venni a kommunikációs stílus megválasztásánál
  • Aktivitás: A követőinket aktivitásra kell ösztönözni! Ha brandünk engedi, alkalmazzunk nyereményjátékokat, tegyünk fel számukra, rövid, játékos kérdéseket, használjunk idézeteket és motivációs üzeneteket. Ha ezeket elhanyagoljuk, és Facebook oldalunk passzívvá válik, értékes követőket veszíthetünk.
  • Mikor tegyünk ki tartalmat? Ez minden vállalkozásnál más és más! Tapasztaljuk ki, hogy követőink mikor, hogyan érhetők el legjobban, és akkor tegyünk közzé bejegyzéseket, amikor a legtöbb rajongónk láthatja. A Facebookon minden oldalkezelő különböző méréseket, diagramokat talál az „elemzések” menüpontban. Köztük a követők aktivitásáról is. Erre mindenképpen érdemes odafigyelni.
  • Tartalmunk terjedelme: Törekedjünk a legrövidebben fogalmazni. Felmérések azt bizonyítják, hogy nem olvasnak el több ezer karaktert követőink a Facebookon. Minél rövidebb, tömörebb egy poszt annál hatékonyabb és interaktívabb. A legoptimálisabb posztszöveg terjedelem pár száz karakter. Természetesen ha sztorizunk ez túl nyúlhat 500 karakteren is!

Cikkünk 3. részéhez KATTINTS IDE!